fbpx

Onderhoud

Onderhoud

Bijna alle geleverde boten hebben wij ook in onderhoud, al dan niet in combinatie met de winterstalling. In onze goed uitgeruste werkplaats is een team technisch specialisten tot alle werkzaamheden aan uw boot in staat. De jaarlijkse motorbeurt aan diesels en benzinemotoren of een uitgebreide poetsbeurt waarmee uw boot weer als nieuw te water gaat. Wanneer er onverhoopt schade is gevaren wordt dit snel en onzichtbaar gerepareerd. Extra accessoires, onderdelen of andere opties. We leveren het niet alleen maar plaatsen of monteren het ook.

Bij een kleine beurt aan uw motor controleert de monteur de vitale delen en functies. De accu en de koeling worden geïnspecteerd, de olie ververst en de bewegende delen van de motor gesmeerd. Het uitvoeren van een kleine beurt duurt ongeveer 60 minuten. Bij een grote beurt gaat de inspectie een stuk verder. Uw motor wordt hier bijna op alle delen gecontroleerd. Slijtdelen zoals een impeller of pakking worden vervangen. Het uitvoeren van een grote beurt duurt ongeveer 180 minuten. Onvoorziene reparaties worden in overleg hersteld

Schilderwerk

Wij beschikken over een professionele spuitcabine waar boten tot een meter of acht onherkenbaar mooi uitkomen. Een goed aangebrachte coating is namelijk echt iets anders dan een haastig opgerold verflaagje door een doe-het-zelver. Geen zakkers of het vervelende sinaasappeleffect. Maar een strak aangebrachte glanslaag die de boot weer voor jarenlang mooi maakt. Daarnaast is ook het houtwerk bij ons in goede handen. Er zijn sloepen die wel erg mooi zijn ingetimmerd. Prachtig om te zien, om mee te varen en om mee gezien te worden. Maar na een aantal jaren in weer en wind is de blanke lak niet meer wat het geweest is. Zelf doen is al snel geen optie. De vele hoeken en andere moeilijk bereikbare plaatsen maken daar zonder routine een uiterst arbeidsintensieve klus van. Wanneer wij de betimmering weer als nieuw maken is de opbrengst een boot die zijn waarde behoudt en lekkerder vaart.

 

Polyesterreparatie

Sinds de 60er jaren van de vorige eeuw is polyester nog steeds het meest gebruikte bouwmateriaal voor pleziervaartuigen. Na een wat onwennige start waarin men bij gebrek aan ervaring veelal te zwaar bouwde, is het materiaal en bijbehorende bouwwijze doorontwikkeld tot een geavanceerd proces waarmee iedere vorm en constructie mogelijk is. Ineens waren seriematig gebouwde boten in dit nieuwe materiaal bereikbaar voor een grotere groep watersporters. Aan duurzaamheid geen gebrek, er is in de tussentijd nog steeds geen onhandelbare botenberg ontstaan met afgedankt classic plastic. Toch gaat de tand des tijds niet helemaal onopgemerkt aan een polyester boot voorbij. Vooral de UV straling in ons moderne zonlicht kan een gelcoat doen verkrijten of er kan natuurlijk ook een keer schade gevaren worden. Wij beschikken over alle kennis van zaken om een polyesterboot in topconditie te brengen of te houden. Zowel in onderhoud als reparatie.